मानिसहरू यसो भन्दा नपत्याउलान्, तर मलाई चाहिँ त्योबेला प्रधानमन्त्री हुने इच्छा पटक्कै थिएन ! - Informative Sherpa Portal

Informative Sherpa Portal

Linking Community Online

Breaking

Home Top Ad

Post Top Ad

Friday, May 8, 2020

मानिसहरू यसो भन्दा नपत्याउलान्, तर मलाई चाहिँ त्योबेला प्रधानमन्त्री हुने इच्छा पटक्कै थिएन !

०५१ सालको चुनावमा एमाले सबैभन्दा ठूलो पार्टी भए पनि सरकार बनाउन उसको बहुमत थिएन । कम्युनिस्टहरूसँग त्यसबेलासम्म मेरो खासै सम्पर्क थिएन । पहिला उनीहरू प्रायस् भूमिगत भएर बस्ने भएकाले मेरो खासै सम्पर्क नभएको हो । मलाई कांग्रेससँग मिलेर सरकार बनाउनुपर्छ भन्ने लागिरहेको पनि थियो । सरकार गठनको रस्साकस्सी चलिरहेकै बेला एक दिन मलाई दरबारमा बोलाइयो । दर्शनभेटका क्रममा राजा वीरेन्द्रबाट एमालेकै सरकार बनाउन उपयुक्त हुने सुझाव दिइबक्सियो ।

‘एक पटक उनीहरूलाई मौका दिऊँ न । अल्पमतको सरकार हुन्छ, राम्रो काम नगरे तिमीहरू फाल्न सकिहाल्छौँ । एक पटक यिनीहरूको काम हेरौँ न’, राजाबाट हुकुम भयो । ‘सरकार यी कम्युनिस्ट हुन्, एकचोटि सरकार हातमा परेपछि छाडदैनन् र तत्कालीन रणनीति भनी जे पनि गर्छन् । यिनीहरूलाई किन सरकार बनाउन दिने रु’, मैले भनेँ ।

‘सत्तामा आएपछि सबै ठीक भइहाल्छन् लोकेन्द्र, फेरि यिनीहरू जडसूत्रवादी कम्युनिस्ट पनि त हैनन् नि । यिनीहरू पनि ठिक भइहाल्छन् । यिनलाई हामीले संसदीय अभ्यासमा आउनका लागि प्रोत्साहित गर्नुपर्छ’, राजाले भनिबक्सियो । तत्कालीन संविधानको धारा ४२ ९२० अनुसार संसद्को ठूलो दल एमालेको सरकार गठनका लागि छलफल सुरु भयो । त्योबेला उहाँहरूले मसँग ‘तपाईंहरू पार्टीगत रूपमा हैन, व्यक्तिगत हैसियतले सरकारमा सहभागी हुनुस्’ भन्नुभएको थियो । त्यसलाई हामीले अपमानको रूपमा लियौँ ।


‘हामी व्यक्तिगत हैसियतले आउँदैनौँ । जनताले हामीलाई अहिले विपक्षमा बस्ने म्यान्डेट दिएका छन् । हामी विपक्षमै बस्छौँ’, मैले भनेँ ।

हामीले फ्लोरबाटै समर्थन गर्‍यौँ, सरकारमा गएनौँ । मनमोहन अधिकारीजी प्रधानमन्त्री बन्नुभयो । उहाँ नेपालकै प्रथम कम्युनिस्ट प्रधानमन्त्री हुनुहुन्थ्यो ।

सरकार राम्रैसँग चलिरहेकै थियो, हामीले सहयोग गरिरहेकै थियौँ । सरकार गिराउनेबारे कांग्रेस (गिरिजाबाबुबाट होइन) बाट हलुका कुरा आयो, जो मैले ठाडै अस्वीकार गरेँ । एक्कासि मनमोहनजीले हामीलाई पनि थाहा नदिएर प्रतिनिधिसभा विघटन गरिदिनुभयो र मध्यावधि निर्वाचनका लागि राजाकहाँ सिफारिस गर्नुभयो । राजाबाट सदन विघटन त भयो तर त्यो विवाद अदालत पुग्यो । राप्रपाका तर्फबाट मैले र नेपाली कांग्रेसका तर्फबाट शेरबहादुरजीले सदन विघटनविरुद्ध सर्वोच्चमा रिट दायर गर्‍यौँ । हामीले मुद्दा जित्यौँ । तत्कालीन प्रधानन्यायाधीश विश्वनाथ उपाध्यायले ०५२ साल भदौ १२ गते गरेको फैसलाबाट प्रतिनिधिसभा पुनर्स्थापना भयो ।

पुनर्स्थापित प्रतिनिधिसभामा ०५२ साल भदौ २० गते मनमोहनजीको सरकारविरुद्ध अविश्वास प्रस्ताव दर्ता गरियो । भदौ २५ गते त्यसमा मतदान हुँदा अविश्वास प्रस्तावको पक्षमा कांग्रेस, राप्रपा, नेपाल सद्‌भावना पार्टी र केही स्वतन्त्र गरी १ सय जना सांसदको समर्थन रह्यो भने विपक्षमा एमाले र स्वतन्त्र गरी ८८ जना सांसद हुनुहुन्थ्यो ।


मनमोहनजीको सरकार ढलेपछि स्वतस् अब कांग्रेस र राप्रपाको गठबन्धन सरकार गठन हुने भयो । मेरो धारणा के थियो भने सरकारमा धेरै मान्छे नपठाऊँ, सानो मन्त्रिमण्डल बनाऊँ । जम्मै सरकारमा जाने हो भने पदलोलुपता झल्किन्छ, त्यसबाट जनतामा राम्रो सन्देश जाँदैन र पार्टीको बढ्दै गएको साखमा धक्का लाग्छ भन्ने मेरो आग्रह थियो ।

नेपाली कांग्रेसका नेता शेरबहादुर देउवाजीको नेतृत्वमा सरकार बन्ने भयो । यस्तैमा एक दिन किसुनजीले मलाई फोन गर्नुभयो । ‘तपाईं र सूर्यबहादुरजी त मन्त्री बन्ने कुरा आएन । बाँकी तपाईंहरूका सत्रै जना सांसदलाई पठाउनुहोस्, हामी मन्त्री बनाउँछौँ’, किसुनजीले भन्नुभयो । किसुनजीले त्यसो भनेपछि सूर्यबहादुरजी पनि ‘सबैलाई सरकारमा पठाऊँ’ भन्न थाल्नुभयो । हामीले १७ जना त हैन, तीमध्ये धेरैलाई मन्त्री बनायौँ ।

२०५२ भदौ २७ गते गठन भएको सरकार राम्ररी चलिरहेकै थियो । शेरबहादुरजीलाई मैले पनि सहयोग गरिरहेकै थिएँ । पछि गएर सम्बन्ध त्यही ढंगले कायम हुन सकेन । के देखियो भने उहाँ कसैले खेल्यो कि त्यसमै फसिहाल्ने । शेरबहादुरजी नबुझ्ने मान्छे त हुनुहुन्थेन तर उहाँले कुरा काट्न नसक्ने मान्छेहरूले पनि खेलिदिए ।

यता हाम्रो पार्टीमा पनि हिजोका एकथरी मतिर, अर्कोथरी सूर्यबहादुरजीतिर नजिक थिए । मसँग नजिक भएका मानिसहरूले सरकारमा आफू भएको महसुस गर्न नसकेको अवस्था देखापर्‍यो । सरकार सञ्चालनका लागि मार्गदर्शन गर्न किसुनजी, गिरिजाबाबु, म र सूर्यबहादुरजीको एउटा उच्चस्तरीय समिति बनेको थियो । मैले थाहा नपाईकन योजना आयोगमा नियुक्ति भयो । त्यो पनि २ जना राप्रपाबाट भनियो ।


‘योजना आयोगमा नियुक्त भइसकेकालाई म हटाउनुस् त भन्दिनँ, भागबन्डा नै गर्ने हो भने एक जना त मेरो पक्षको मानिस पनि राख्नुस्’, मैले शेरबहादुरजीलाई भनेँ । कुरो के थियो भने योजना आयोगमा राप्रपाबाट मनोनीत भनिएका दुवै जनाको पार्टीसित टाढाको सम्बन्ध पनि थिएन । उनीहरूको सिफारिस कसले र के स्वार्थवश गर्‍यो भन्ने अन्योल हुँदा मेरा साथीहरू साह्रै उत्तेजित थिए । उनीहरूको भनाइ त ति दुई जनालाई हटाउनुपर्छ भन्ने थियो । तर मैले एक जना थपे पुग्छ भन्ने कुरोमा मनाएको थिएँ ।

देउवाजीले भोलिभोलि भन्दै टार्नुभयो, थप्नुभएन । तैपनि हामीले केही भनेनौँ । एउटा उक्ति नै छ, मित्रता गरिसकेपछि एक किलो नुन चबाएजस्तो स्वाद पनि पचाउनुपर्छ ।

राष्ट्रिय सभामा एक सिट हामीलाई दिने भनियो । हामीसँग भएको मत र नेपाली कांग्रेसको उब्रिएको दुई तीन मत आएमा हामी राष्ट्रिय सभामा जित्न सक्थ्यौँ । वरिष्ठ नेता र सहअध्यक्ष पनि भएकाले हामीले राष्ट्रिय सभा सदस्यमा राजेश्वर देवकोटाजीलाई खडा गर्ने कुरा गर्‍यौँ । उता, रवीन्द्रनाथ शर्माले ‘मलाई पाटीको सपोर्ट चाहिएन, म हाम्रा सांसदहरूसँग भोट पनि माग्दिनँ, स्वतन्त्र रूपमा उठने मौका दिनुहोस्’ भन्न थाल्नुभयो । संसदीय दलमा अधिकांश साथीले ‘पार्टीका सांसदहरूको मत नलिने भए ठीकै छ’ भनेपछि मैले पनि कुरो मानेँ ।

उता, नेपाली कांग्रेसको राय बुझ्न सोझै प्रधानमन्त्री शेरबहादुरजीसँग कुरा गर्दा ‘हामी तपाईंको पार्टीको उम्मेदवारलाई भोट दिन्छौँ, स्वतन्त्रलाई होइन’, भन्नुभयो ।

‘तपाईंहरूबाट कति भोट आउँछ त रु’, मैले सोधेँ ।

‘मलाई थाहा छैन’, उहाँले भन्नुभयो ।

‘कसलाई थाहा छ त रु’, मैले सोधेँ ।

‘गिरिजाबाबुलाई थाहा हुन्छ’, शेरबहादुरजीले भन्नुभयो ।

गिरिजाबाबुलाई बल्लबल्ल फोन लाग्यो । उहाँले ‘यो कुरा शेरबहादुरजीलाई नै थाहा होला, मलाई थाहा भएन’ भन्नुभयो ।


पछि मैले के चाल पाएँ भने कांग्रेसका केही नेताहरू र हाम्रो पार्टीभित्रैका केही नेताहरूले राजेश्वरजीलाई हराउने योजना बनाइसकेका रहेछन् । त्यो थाहा पाएपछि हामी चिन्तित थियौँ । त्योबेला दीपक बोहराजी हाउसमा त हुनुहुन्थेन तर कताकताबाट छिरेर हाउसभित्र एमाले क्याम्पमा पुग्नुभयो । एमालेले आफ्नो चार पाँच भोट राजेश्वरजीलाई दिने भएको कुरो सुनाउनुभयो । अनि त एमालेको भोटसमेत ल्याएर राजेश्वरजीले पनि जित्नुभयो, उता कांग्रेसको वचनविपरीत हाम्रो पार्टीका केही साथीहरूको भोट पाएर रवीन्द्रनाथ शर्माजीले पनि जित्नुभयो । हाम्रो पार्टीका तर्फबाट जित्न त दुई जनाले जित्नुभयो तर त्यो इमानको राजनीति भएन । बेइमानी भयो । हामीले प्रधानमन्त्री देउवाको भर गरेको, उहाँले धोका दिनुभयो । एमालेले सहयोग नगरेको भए राजेश्वरजीले नजित्ने । कांग्रेसप्रति भर पर्ने अवस्था रहेन । विश्वासको संकट उत्पन्न हुँदै गयो । यसैबीच राप्रपाकै केही मन्त्रीहरूले मलाई ९संसदीय दलको नेता० लाई अटेर गर्ने गरेकाले त्यो प्रधानमन्त्रीलाई खुसी पार्न होला भन्ने मैले अड्कलेँ र यस्तो स्थितिलाई झन् चर्कायो ।

राजेश्वरजी राष्ट्रिय सभामा निर्वाचित भएलगत्तै एमालेले मलाई ‘हामी तपाईंलाई प्रधानमन्त्रीका रूपमा समर्थन गर्छौं’ भनेर एक्कासि लिखित प्रस्ताव नै पठायो । एमालेको प्रस्ताव आएपछि त्यसबारे छलफल गर्न राजेश्वरजी र म सूर्यबहादुरजीकहाँ गयौँ ।

‘हेर्नुस्, संसदीय दलको नेताका हैसियतले एमालेको चिठी मकहाँ आएको हो । यसको जवाफ त मैले दिनैपर्छ । यसो गरौँ, कार्यसमिति बोलाइदिऊँ, यसमा धेरै बहस नगरौँ र भोटिङ गराइदिऊँ । साथीहरू यसको पक्षमा हुनुहुन्न भने मलाई पनि एमालेका साथीहरूलाई जवाफ दिन सजिलो हुन्छ’, मैले भनेँ ।

भेटका बेला सूर्यबहादुरजीले ‘हुन्छ’ त भन्नुभयो तर तत्काल कार्यसमितिको बैठक बोलाई दिनुभएन । बरु भित्रभित्र आफ्ना तर्फबाट तयारी गरेपछि मात्र उहाँले कार्यसमिति बोलाउनुभयो । कार्यसमितिमा सरकारमा नजाने कुरा आयो । मैले त्यही जवाफ एमालेका नेताहरूलाई दिएँ । त्यसपछि पनि एमालेका मित्रहरू मकहाँ आइरहनुहुन्थ्यो । हाम्रो भेटघाट र कुराकानी भइरहन्थ्यो तर कुनै योजनाअन्तर्गत होइन, मित्रतावश मात्र ।

सरकारलाई मैले सहयोग गरिरहेकै थिएँ । तर पछाडि पार्ने प्रयास भयो । त्यो बेला शेरबहादुरजीले गर्नुभयो भनेर म भन्दिनँ । उहाँमाथि पनि पार्टीभित्रबाट दबाब थियो होला, जसलाई उहाँ थेग्न सकिरहनुभएको थिएन । अर्कोतिर हामी दुवै एकै ठाउँ सुदूरपश्चिमका भयौँ । हामी दुबै एक भयौँ भने पश्चिमतिर ‘फोर्स’ बन्छ भन्ने ठाने कि के हो, मिल्न नदिने खेलहरू पनि भए । यो कुरा मैले अलिअलि बुझिरहेको थिएँ, शेरबहादुरजीले बुझेर पनि बुझ पचाउनुभयो । सायद उहाँको मनमा पनि आफ्नो क्षेत्रको भोलि प्रतिद्वन्द्वी हुने मानिसलाई किन बलियो पार्ने भन्ने कुरो पनि थियो होला ।


हामीलाई त सरकारमा भएर पनि त्यसको अनुभव हुन छाड्यो । सरकारसँग हाम्रो असहमति बढ्दै गयो । विभिन्न काम–कारबाहीमा कांग्रेसको करिब एकलौटीजस्तो अवस्था देखापर्‍यो । नीतिगत कुराहरू मात्र हैन, हाम्रा कार्यकर्ताका सानातिना काम पनि महिनौँ हुँदासम्म सरकारले गरिदिएन । खासगरी मसँग सम्बन्धित कार्यकर्ताहरूको त पटक्कै काम हुन छाड्यो । अनि एक दिन म प्रधानमन्त्री शेरबहादुरजीलाई भेट्न गएँ ।

‘शेरबहादुरजी, तपाईंले गर्छु भन्ने काम पनि गर्नुभएन । तपाईंले नगरेको कि गर्न नसकेको रु मेरा साथी धेरै दुस्खी छन् । उनीहरूले मलाई तिमीले यो कुरा प्रधानमन्त्रीकहाँ पुर्‍याऊ, हामी झन् पछाडि पछाडि पर्दै छौँ भनेका छन्’, मैले भनेँ ।

उहाँले ‘होइन के–के गर्नुपर्छ म गर्छु’ भन्नुभयो, जुन कुरो उहाँले मसँग १० चोटि भन्नुभएको थियो । तर काम फुट्टी भएको थिएन ।

त्यसपछिको भेटमा प्रधानमन्त्रीसँग मैले भनेँ, ‘अब भइगो, साथीहरूलाई सन्तुष्ट गराउन मैले सकिनँ । तपाईं मेरो भरमा नपर्नुस् । अब बालुवाटारबाट सोझै एमालेका नेताहरूलाई भेट्न म जान्छु ।’

उहाँ ‘होइन होइन’ भन्दै हुनुहुन्थ्यो, म हिँडिहालेँ ।

अनि एमालेसँग संवाद सुरु भयो ।

हुन त शेरबहादुरजी प्रधानमन्त्री भएको केही दिनपछि नै एमालेले ‘तपाईं प्रधानमन्त्री हुनुहुन्छ भने हाम्रो समर्थन छ’ भन्ने बेहोरासहित आफ्ना करिब असी सांसदहरूको हस्ताक्षर मकहाँ ल्याएर छाडिदिएको थियो ।

‘म यसको पक्षमा छैन भने हस्ताक्षर मकहाँ किन राख्नुहुन्छ रु’, मैले भनेको थिएँ ।

‘रहोस् न यहाँ, कुन बेला के परिस्थिति हुन्छ भन्न सकिन्न’, एमालेका साथीहरूले यति भन्दै त्यो हस्ताक्षर मैकहाँ छाडेर जानुभएको थियो ।

सदन पुनर्जीवित हुनेबित्तिकै नेपाली कांग्रेसका एकाध साथीहरू ‘शेरबहादुरजीलाई नबनाएर अरूलाई प्रधानमन्त्री बनाए के हुन्छ रु’ भन्दै मकहाँ आउनुभएको थियो ।

‘हेर्नुस, मैले त शेरबहादुरजीको पक्षमा सार्वजनिक वक्तव्य दिइसकेँ, अब उहाँलाई नबनाउने हो भने हामीहरूमध्ये कसैलाई बनाउनुस् त’, मैले ठट्टा गरेर भनेको थिएँ ।


मानिसहरू यसो भन्दा नपत्याउलान्, तर मलाई चाहिँ त्योबेला प्रधानमन्त्री हुने इच्छा पटक्कै थिएन । सरकारमा कांग्रेसलाई त्यत्रो सहयोग गरेर पनि उसबाट कोलिसन पार्टनरको जस्तो व्यवहार नभएपछि सँगै बस्नु उचित हुँदैन भन्ने सल्लाह साथीहरूबाट पनि आइरहेकै थियो । एमालेका नेताहरूले पनि चाँडै नै मिलेर सरकार बनाऔँ भनिरहनुभएकै थियो । म भरसक अझै पनि टालटुल गर्ने पक्षमा थिएँ ।

एक दिन (मिति याद छैन) स्वयम्भूमा कसैका घरमा एमाले र हाम्रो पार्टीका केही नेताहरूबीच भेटघाट भयो । एमालेका तर्फबाट माधव नेपाल र वामदेव गौतमजी हुनुहुन्थ्यो भने हाम्रो पार्टीबाट म र राजेश्वरजी थियौँ । त्यहाँ एमालेका साथीहरूले मेरो प्रधानमन्त्रित्वमा एमाले र राप्रपाको सरकार बनाउने भनेर एउटा ड्राफ्ट बनाएर ल्याउनुभएको रहेछ । त्यसमा हामीले पनि सही गर्‍यौँ ।

अब हस्ताक्षर नै गरिसकेपछि हामीले शेरबहादुर देउवाजीविरुद्ध अविश्वासको प्रस्ताव ल्यायौँ । ०५२ साल चैत ११ गते मतदान हुँदा अविश्वास प्रस्तावको पक्षमा जम्मा ९० जना सांसदको समर्थन रह्यो भने विपक्षमा नेपाली कांग्रेस, हाम्रै पार्टीका केही सांसदहरू र नेपाल सद्‌भावना पार्टीका सांसदहरू गरी १ सय ६ खडा भए । यसरी हाम्रै साथीहरू कोही कता, कोही कता लागेको हुँदा त्यो प्रस्ताव पास हुन सकेन ।

पहिलो अविश्वास प्रस्ताव फेल भएपछि हाम्रो पार्टीभित्र पनि अन्तविरोध र ध्रुवीकरणले तीव्रता लिन थाल्यो । पछि रवीन्द्रनाथ शर्माजी हामीतीरै आउनुभयो । एक दिन मेरो घरमा हाम्रो पक्षका सांसद र केन्द्रीय सदस्यहरू जम्मा हुनुभयो ।

शर्माजी र मबीच एकान्त वार्ता पनि भयो ।

‘अब तपाईं नै अध्यक्ष हुनुपर्‍यो, हाम्रो संख्या पुगेकै छ । अब सूर्यबहादुरजीसँग सँगै जान सकिन्न’, रवीन्द्रनाथजीले भन्नुभयो ।

शर्माजीबाट पार्टी फुटाउने प्रस्ताव आएको थियो ।

‘पार्टी फुट्ने भएपछि म अध्यक्ष हुन्नँ, राजेश्वरजीले रहर पनि गरिरहनुभएको छ, उहाँलाई अध्यक्ष बनाउनुस्’, मैले भनेको थिएँ ।

‘राजेश्वरजीलाई बनाउने कुरामा साथीहरू अलि पर्खौं भन्छन्’, रवीन्द्रनाथजीले भन्नुभयो ।

पार्टी फुटाउने कुरा त्योबेला त्यत्तिकै भयो ।

केही महिनापछि एमाले र राप्रपाका हाम्रो पक्षमा सांसदहरू मिलेर शेरबहादुरजीको सरकारलाई अल्पमतमा पारिदियौँ । देउवाजीले अब संसदीय परिपाटीअनुसार विश्वासको मत लिनुपर्ने भयो । विश्वासको मत लिन खोज्दा देउवाजी असफल हुनुभयो । अनि ०५३ साल फागुन २९ गते म प्रधानमन्त्री भएँ । म प्रधानमन्त्री भएको त्यो तेस्रो पटक थियो ।

त्यसबेला कांग्रेसका दुई सांसदले हामीलाई सहयोग गर्नुभएको थियो । एमालेका नेताहरू र मैले ‘उहाँहरूले संसद्‌बाट राजीनामा दिने, मैले उहाँहरूलाई राज्यमन्त्री बनाउने’ वचन दिएका थियौं । पैसोको चलखेल भएको वा गिरिजाबाबुले हमीकहाँ पठाएको भन्ने हल्ला निराधार थियो । एमालेका नेताहरूले उहाँहरूले संसद्‌बाट राजीनामा दिए उनीहरूको साविक क्षेत्रबाट जिताएर ल्याउने वचन पनि दिनुभएको थियो । त्यस्तो नभए, उहाँहरूले राजीनामा गरी स्वतन्त्र बसे पनि मैले केही दिनपछि मन्त्री बनाउन मिल्थ्यो । तर विपक्षी कांग्रेसका सांसदलाई मन्त्री बनाउनु अनैतिक र अव्यावहारिक हुन्थ्यो । अतस् दुवै जना खासगरी मसित रिसाएर बस्नुभयो । गिरिजाबाबुले ती दुई जनालाई पार्टीबाट निकाल्नुभएन, यसलाई गिरिजाबाबु र मेरोबीचमा साँठगाँठ रहेको प्रमाणको रूपमा शेरबहादुरजीले भित्रभित्र भन्न थाल्नुभएको थियो । तर यस्तो कुरो पटक्कै होइन । मलाई लाग्छ, यो गिरिजाबाबुको दूरदर्शिता थियो । किनभने अन्दाजी ७ महिनापछि मेरोविरुद्ध अविश्वास प्रस्ताव हुने बेला ती दुई जना कांग्रेसका पक्षमा न उभिएका भए अर्कै वातावरण बन्थ्यो र सो प्रस्ताव पारित हुन गाह्रो पर्थ्यो ।


प्रधानमन्त्री हुँदा मेरो स्वास्थ्य त्यति राम्रो थिएन । अरू ठूलो समस्या त केही थिएन । एलर्जीको समस्या भइरहन्थ्यो । मलाई कोठाभित्र हाउस डस्टले एलर्जी गराइरहने । कालिन ९गलैँचा० बिच्छ्याएको कोठामा त झन् बस्नै सकिन्नथ्यो । सदनमा डस्ट रोक्न सकिने कुरै आएन । मास्क लगाएर सदनमा जाने कुरा पनि आएन । म एभीललगायतका औषधी खान्थेँ र काम चलिरहेको थियो ।

एक दिन म प्रधानमन्त्री हुनुभन्दा दुई महिना जतिअघि एक जना जर्मन डाक्टर आउनुभएको थियो । उहाँलाई देखाएँ । उहाँले यी सब औषधी छाडेर एउटा सानो गोली दिनुभयो र अरू औषधी नखान भन्नुभयो । उहाँ होमियोप्याथिक डाक्टर हुनुहुन्थ्यो । म पनि अरू औषधी नखाई त्यही सानो गोली मात्र खाएर बसिरहेँ । लौ, आज ठीक होला भन्यो, भोलि ठीक होला भन्यो, ठीक भएन । तर मैले पनि त्यसै उपचारअन्तर्गत बस्ने र केही समय हेर्ने अठोट गरेँ । मेरो पनि जिद्दी बानी प्रधानमन्त्री हुँदासम्म अरू औषधी खाइनँ । पछि भने एलोप्याथिक औषधी खान थालेँ ।

हामीले त्यतिबेला कमैयाहरूलाई मुक्त गर्ने र कमैयामा लगानी गर्नेहरूलाई पनि केही मुआब्जा दिने भनेर ४ करोड रुपैयाँको कोष तयार गर्ने निर्णय गरेका थियौँ । म सम्झन्छु, संसद्‌मा म माननीय सांसदहरूको प्रश्नको जवाफ दिने क्रममा यही निर्णय सुनाउन भनी रोस्ट्रममा उभिएको थिएँ । तर जे भन्न खोजेको थिएँ, त्यो बिर्सिएछु । एलर्जीले छातीमा खरखर हुने, आङ चिलाउनेर र कुनै बेला हातगोडा गल्ने हुने गर्थ्यो । त्यसै ‘खरखर’ को पीरले म वक्तव्य छिट्टै टुंग्याई सदनबाट पनि बाहिर निस्केँ । त्यसको जिकिर नै गर्न सकेनौँ । त्यसपछि छिट्टै अविश्वासको प्रस्ताव आएकाले प्रजातान्त्रिक परिपाटीअनुसार हामीले कुनै पनि ठूलो निर्णय गरेनौँ ।


जेहोस्, मेरै पालामा स्थानीय निर्वाचन पनि सम्पन्न भयो, ०५४ सालमा । स्थानीय निर्वाचनमा एमालेसँग तालेमल हुने भएपछि मैले एउटा आफ्नै पार्टीका मन्त्रीहरूको कमिटी नै बनाएको थिएँ । वार्ताका क्रममा मुलुकका १९ नगरपालिकाको उप–मेयरमा एमाले र मेयरमा राप्रपालाई जिताउने, बाँकी क्षेत्रमा प्रतिस्पर्धा गर्नेबारे कुरा चलिरहेको थियो । जिल्ला तहमा पनि गाउँ तहको चुनाव सकिएपछि सहमति गर्ने कुरा चलिरहेकै बेला पार्टीका महासचिव पशुपतिशमशेरजीले ‘स्थानीय निर्वाचनमा राप्रपाले कांग्रेससँग तालमेल गर्ने’ वक्तव्य दिनुभयो । र, केही मन्त्री भित्रभित्र सरकार गिराउने कुरामा लागिसकेका हुनाले हो क्यारे, कमिटीका मन्त्रीहरूले पनि ध्यान दिएनन् । उनीहरूमध्ये केहिले हाम्रोपट्टिका नयाँ नियुक्ति गर्न बाधा पुर्‍याइएरहेको कुरो बुझे पनि म चुप थिएँ । तर महामन्त्रीज्यूको वक्तव्यका बाबजुद कांग्रेससँग कहीँ पनि तालमेल भएन । महासचिवबाट त्यस्तो विज्ञप्ति आएपछि एमालेका साथीहरूले मलाई ‘के गर्नुहुन्छ त रु’ भन्नुभयो । मसँग जवाफ थिएन । अनि मेरै जिल्ला बैतडीमा जिल्ला सभापति राप्रपालाई र उपसभापति एमालेलाई जिताउने सहमति भयो । कुरा गर्दाखेरि वार्ता टोलीमा खटिएका एक–दुई जना मन्त्रीले पनि मन लगाई एमालेसित सहमति गर्न ध्यान दिएनन्, उनीहरूलाई मेरो सरकार हटाउने देशी–विदेशीहरूको षडयन्त्रको भनक लागिसकेको थियो भन्ने मलाई लाग्छ । त्यसबेला मलाई लाग्यो, पद्‌मसुन्दर लावतीलाई मन्त्री बनाउन पाएको भए यस्तो स्थिति आउने थिएन । तर उहाँलाई बनाउन सकिन्नथ्यो ।

माओवादी विद्रोहको त्यो कालमा पनि हामीले शान्तिपूर्ण ढंगले निर्वाचन गराएका थियौँ । माओवादी अति प्रभावित क्षेत्रका ६ जिल्लामा निर्वाचन गर्न अलि कठिन छ भन्ने रिपोर्ट हामीले पाएका थियौँ । एकथरी प्रशासकहरूले ती ६ जिल्लामा हेलिकोप्टर पठाउने र केही मान्छेहरूमार्फत मुचुल्का उठाएर ल्याई काठमाडौँबाटै मत परिणाम घोषणा गरिदिने सल्लाहसम्म दिएका थिए । तर मैले मानिनँ । मैले भनेँ, ‘हैन यसो गर्नु हुँदैन । बरु छाडिदिऔँ, पछि उपयुक्त समयमा ती ठाउँमा चुनाव गराउँला ।’


म प्रधानमन्त्री भएकै बेलामा नेपालको कानुनबाट मृत्युदण्ड हटाइएको थियो । त्यसबेला राजा वीरेन्द्रबाट पनि ठूलो सहयोग भएको म सम्झन्छु । किनकि मृत्युदण्डको व्यवस्था राजदरबारसम्बन्धी ऐनमा राजारानीमाथि आक्रमण नै गरेकामा मृत्युदण्डको व्यवस्था थियो । मृत्युदण्ड हटाउँदा राजदरबारसम्बन्धी ऐनबाट पनि हटाउनुपर्ने हुन्थ्यो र त्यसमा राजाको पनि सहमति चाहिन्थ्यो । आखिर लालमोहर त राजाले नै लगाउनुपर्थ्यो । मानिबक्सन्छ कि मानिबक्सिन्न भन्ने द्विविधामा थिएँ । दर्शनभेटका क्रममा मैले त्यसबारे सोध्दा राजाबाट ‘हुन्छ मृत्युदण्डलाई हटाइदेऊ’ भनिबक्स्यो । त्यसबारेमा कुनै बहस नै गरिबक्सेन । राजाको मञ्जुरी पाएपछि हामीले मृत्युदण्डको प्रावधान हटायौँ ।

त्यसबेला महाप्रबन्धक र अन्य राजनीतिक नियुक्ति हुने प्रशासनिक पदहरूमा जथाभावी आफ्ना मान्छे भर्ना गर्ने चलन चलिसकेको थियो । हामीले पहिलो निर्णय के गर्‍यौँ भने मुख्यसचिव, अर्थसचिव र सम्बन्धित मन्त्रालयको सचिवसहितको एक कमिटी बनायौँ । सोही कमिटीले पदहरूको दरखास्त आह्वान गर्ने, प्राप्त आवेदनहरूमध्येबाट सोही कमिटीले नै तीन जनाको नाम सिफारिस गर्ने र त्यस आधारमा सरकारले निर्णय गर्ने परिपाटी प्रारम्भ गरिएको थियो । तर त्यो अहिले कहाँ हरायो, थाहा भएन । त्यो एउटा राम्रै कदम थियो । अहिले त सारा प्रशासनमा राजनीतीकरण भएको छ । निष्पक्षता त भेट्नै मुस्किल छ । हामीले बसाल्न खोजेको परिपाटीले निरन्तरता पाएको भए राम्रो हुन्थ्यो ।

हुन त नेपालमा नयाँ प्रधानमन्त्री बन्नासाथ भारत भ्रमणमा दौडिहाल्ने चलन छ । म प्रधानमन्त्री भएकै बेला एक पटक भारतीय राजदूत आएर मलाई भारत भ्रमणका लागि आग्रह गरेका थिए । मभन्दा पहिले शेरबहादुरजीले भारत भ्रमण गरिसक्नुभएको थियो । मैले राजदूतलाई भनेँ, ‘नेपालको प्रधानमन्त्रीले भारत भ्रमण गरिसक्नुभयो, अब तपाईंको प्रधानमन्त्रीको नेपाल भ्रमणको पालो हो । त्यसपछि मेरो पालो आउँछ ।’

केही दिनपछि भारतीय प्रधानमन्त्री इन्द्रकुमार गुजरालले नेपाल भ्रमण गर्नुभयो । नेपालको हितको दृष्टिले उहाँको त्यो भ्रमण निकै सफल रह्यो । हामीले जे–जे कुरा राख्यौँ, त्यो उहाँले मानिदिनुभयो । भारतीय प्रधानमन्त्रीले भन्नुभएको थियो, ‘एउटा त्यो भुटानी शरणार्थीको कुरा नराखिदिनुहोस्, बाँकी तपाईंहरूका जे–जे कुरा छन्, लेखेर ल्याउनुहोस्, म संयुक्त वक्तव्यमा सही गरिदिन्छु ।’

सबैभन्दा ठूलो उपलब्धिचाहिँ बंगलादेशको फूलबारी नाकामार्फत हामीले पारवहन मार्ग पायौँ । त्यसबेलादेखि बंगलादेशसँग पनि हाम्रो व्यापार सम्बन्ध अघि बढ्यो । गुजरालजीको भ्रमणकै बेला काठमाडौँमा नेपालको एक मात्र राष्ट्रिय ट्रमा सेन्टरको शिलान्यास गरिएको थियो । भारत सरकारको पूर्ण लगानीमा निर्माण हुने ट्रमा सेन्टरको शिलान्यास ९सन् १९९७ जुन ६० मा भारतीय प्रधानमन्त्री गुजराल र मैले संयुक्त रूपमा गरेका थियौँ । अरू पनि धेरै योजनाहरूका लागि उहाँको भ्रमणका बेला सहयोग प्राप्त भएको थियो । उहाँको भ्रमण अहिलेसम्मको सबैभन्दा सफल भ्रमण भनी परराष्ट्रविद्‌हरूले समीक्षा गरेका थिए ।

गुजरालजी वास्तवमा नेपाललाई माया गर्ने भारतीय नेतामध्ये एक हुनुहुन्थ्यो । आलोचकहरूको पनि उहाँले मुख बन्द गरिदिनुभएको थियो । ‘गुजराल डक्ट्रिन’ नै के थियो भने छिमेकी मुलुकहरूलाई विश्वासमा लिने । समान स्तरको सम्बन्धको कुरा गरिए पनि भारतले छिमेकीहरूको हितमा अलि बढी उदार हुनुपर्छ भन्ने उहाँको धारणा थियो ।


एउटा प्रसंग । मालदिभ्सको राजधानी मालेमा आयोजित सार्क सम्मेलनमा सहभागी हुन गएँ । त्यहाँ सात राष्ट्रका सरकार या राष्ट्रप्रमुखहरूबीच व्यक्तिगत रूपमा भेटघाटको क्रम चलिरहेको थियो । भारत ठूलो मुलुक भएकाले भारतीय प्रधानमन्त्रीलाई भेट्न मै जाउँला भन्ने सोचमा थिएँ । म उहाँलाई खबर गर्ने तयारी गर्दै थिएँ, इन्द्रकुमार गुजरालजी मकहाँ आउनुभयो । खुसी लाग्यो । हाम्रा सम्बन्धहरू कसरी बलियो पार्न सकिन्छ भन्नेबारे कुरो भयो ।

मैले त्यसबेला भुटानका राजालाई भेट्न गएँ । भुटानका राजाले नेपाली पनि बुझ्नुहुन्छ भन्ने सुनेको थिएँ । भेटघाटका लागि समय मिलाउनेसँग कुन भाषामा कुरा गर्ने भनेर सोध्दा उनले अंग्रेजीमा कुरा गर्दा नै सजिलो हुने जानकारी दिए । भुटानी राजासँग मेरो अंग्रेजीमै कुराकानी भयो ।

‘हामीहरूको मित्रता पुरानै हो । अहिले समस्या खडा भएको छ । कहाँसम्म भने वार्ता नै नहुने भएको छ । निर्णय त पछि हुने हो तर वार्ता त हुनुपर्‍यो । पुगनपुग एक डेढ लाख शरणार्थीहरूको बोझ छ । यसलाई वार्ताद्वारा हल गरौँ’, मैले भुटानी राजासँग भनेको थिएँ ।

भुटानी राजा भने पूरा तयारीका साथ आउनुभएको रहेछ । एक एक फाइल झिकेर ‘योबेला यस्तो र योबेला यस्तो भो’ भन्न थाल्नुभयो ।

‘अरू कुरा हुँदै गर्छ, पहिला वार्ता त सुरु गरौँ’, मैले भनेँ ।

भुटानी राजा वार्ता सुरु गर्न तयार हुनुभयो र केही समयपछि वार्ता सुरु पनि भयो ।


माले सार्क सम्मेलन सकिएपछि अरू साथीहरू बैंकक भएर फर्कनुभयो । मचाहिँ दक्षिण भारतको केरल राज्यको राजधानी तिरुवनन्तपुरम् गएँ । तिरुवनन्तपुरम्को अर्थ ‘भगवान् अनन्तको बासस्थान’ हो । त्यो दर्शनीय सहरमा हेर्न लायक धेरै ठाउँहरू थिए । त्यसमध्ये श्री पद्‌मनाभ स्वामीको मन्दिरमा म गएँ । मन्दिरको गर्भगृहमा केरल र द्रविडहरूको वास्तुकलाबाट निर्मित भगवान् विष्णुको १८ फुटको विशाल मूर्ति रहेछ । त्यो मूर्तिको दर्शन गर्न हजारौँ मानिसहरूको भीड लागिरहेको थियो । हाम्रो बूढानीलकण्ठमा झैँ त्यहाँ पनि विष्णुको मूर्ति शेषनागमा शयन गरिरहेकै मुद्रामा छ । त्यो मूर्ति भएको ठाउँमा अरू कसैले जान पाउँदैनन् । त्यसैले दर्शनका लागि अलि वरै आठ दस ठाउँमा लहरै प्वाल बनाइएको छ । मन्दिरको रेखदेख त्रावरणकोर वंशीय राजपरिवारले गर्दै आएका छन् । हरेक बिहान राजपरिवारका सदस्य वा प्रतिनिधिले मन्दिरको पूजाआजा गरेपछि मात्र अरूले दर्शन गर्न पाउँदा रहेछन् । पुरुषहरू सेतो धोती र महिलाहरूले साडी लगाएर मात्र त्यहाँ जान पाउने नियम छ । पुरुषहरू दर्शन गर्दा माथिको जिउ नांगै हुनुपर्दो रहेछ । मलाई पनि धोती दिइएको थियो । मैले पनि परम्परागत ढंगले नै भगवान् विष्णुको दर्शन र पूजा गरेँ ।

तिरुवनन्तपुरम्पछि म तमिलनाडुको दक्षिणी समुद्री किनारमा अवस्थित सहर कन्याकुमारी पुगेँ । भारतकै सबभन्दा दक्षिणमा पर्ने कन्याकुमारी आकर्षक पर्यटकीय स्थल रहेछ । त्यहाँ मैले विवेकानन्द रक मेमोरियलको पनि दर्शन गरेँ । स्वामी विवेकानन्दले ध्यान गरेको ठाउँमा सन् १९७० मा यो स्मारक बनाइएको रहेछ । विवेकानन्द मण्डपम्मा पर्यटकहरूको पनि उत्तिकै घुइँचो भएको मैले पाएँ ।

कन्याकुमारीपछि बम्बई गइयो । बम्बईमा राज्यपालले भेटघाट र खानपानको व्यवस्था मिलाउनुभएको थियो । म बसेको होटलमा भारतका प्रख्यात अभिनेता देवानन्द मलाई भेट्न आउनुभयो । नेपालप्रति उहाँको विशेष लगाव थियो किनकि धेरै पहिले उहाँको चलचित्र हरेकृष्ण हरेराम नेपालमै छायाकन भएको थियो । देवानन्द नेपाल आइरहनुहुन्थ्यो र उहाँको राजारानीसित पनि भेटघाट हुने गर्थ्यो । यसैगरी भारतीय फिल्मी जगत्का अर्का नायक गोविन्दा पनि आउनुभएको थियो । गोविन्दाकी श्रीमती सुनिता नेपाली नै हुनुहुन्छ । ९पछि त गोविन्दा भारतको सांसद पनि हुनुभयो र दुई–तीनचोटि नेपाल आउनुभयो । नेपाल आउँदा उहाँ मलाई निश्चित रूपले भेट्नुहुन्छ ।०

शिरडी नजिकै होला भनेको, टाढै रहेछ । हेलिकोप्टरमा अर्को दिन म शिरडी गएँ । शिरडीमा साई बाबाको दर्शन गरेर फर्केकै साँझ नेपाल फर्कने फ्लाइट थियो । म बम्बईको एयरपोर्टमा जहाज कुरिरहेको थिएँ । जहाज धेरै ढिलो भये । बिदा भएर टिकट लिइसकेको थिएँ, फर्केर जाने कुरा पनि भएन । ६ बजे उड्नुपर्ने जहाज, रातको साढे दस बजे मात्र उडिदियो । नेपालको एयरपोर्टमा अवतरण गर्दा रातको साढे बाह्र बजिसकेको थियो । मलाई त केही कष्ट भएन तर मेरो प्रतीक्षामा एयरपोर्टमा बस्नेहरूलाई निकै सास्ती भयो । संवैधानिक निकायका प्रमुख र र सदस्य, मन्त्री, प्रशासक र पत्रकारहरू कुरेर बसिराख्नुभएको रहेछ । म आफैँलाई बडो अप्ठ्यारो लाग्यो ।

सरकार चलिरहेकै थियो । यसबीचमा एक दिन गिरिजाबाबु र भट्टराईजीले मसँग कुरा गर्न खोज्नुभयो । म भेट्न गएँ । उहाँहरूले ‘अब तपाईं नै प्रधानमन्त्री बसिदिनुहोस्, कांग्रेसले तपाईंलाई नै समर्थन गर्छ’ भन्ने प्रस्ताव राख्नुभयो ।

‘यो कसरी हुन सक्छ रु आज एमालेको सहयोगमा प्रधानमन्त्री हुने, अर्को दिन कांग्रेसको प्रधानमन्त्री हुने । यो त मबाट सम्भव छैन । मेरो नैतिकताले पनि दिँदैन, यो कुरा नगरूँ । बरु कात्तिकमा हाम्रो पार्टीको महाधिवेशन छ । त्यतिबेलासम्म मलाई हुन दिनुस् । त्यसपछि चाहिँ एमालेसँग पनि प्रस्ट कुरा गरेर म प्रधानमन्त्रीबाट राजीनामा दिउँला’, मैले भनेको थिएँ ।

यो वार्ता दुई तीनचोटि पूर्वमन्त्री केशरबहादुर विष्टको घरमा भएको थियो ।

भट्टराईजीले एउटा सर्त राख्नुभयो ।

‘उसो भए मन्त्रिपरिषद्‌को विस्तार नगरिदिनुहोस्’, उहाँले भन्नुभयो ।

मैले ‘हुन्छ’ त भनेँ, तर एउटा षडयन्त्रकै तहत ‘मन्त्री हुन्छौँ’ भनेर केही मान्छेहरू आए । साथीहरूले पनि ठूलै दबाब थिए । चित्तले नखामीनखामी मैले हृदयेश त्रिपाठी, पाल्देन गुरुङ र मोतीप्रसाद पहाडीहरूलाई मन्त्री बनाउने घोषणा गरेँ । तर उहाँहरूले पनि धोका दिनुभयो ।

आखिर त्यही निहुँमा कांग्रेसले सरकार ढाल्ने पहल गर्न थाल्यो । सरकार गठनको दुई सय दिन बित्नासाथ मविरुद्ध अविश्वास प्रस्ताव आइहाल्यो । नेपाली कांग्रेसका ८६ जनाले ०५४ असोज ७ मा अविश्वास प्रस्ताव दर्ता गराउनुभयो ।

मैले पशुपतिशमशेरजीलगायत पार्टीका साथीहरूलाई बोलाएर भनेँ, ‘हेर्नुस्, आफ्नै पार्टीको सरकारलाई यसरी ढलाउनुचाहिँ ठीक हुँदैन । मलाई यो अविश्वास प्रस्ताव विफल पार्न साथ दिनुहोस् । म यो प्रक्रिया टुंगिएकै अर्को दिन संसदीय दलको बैठक बोलाउँछु र राजीनामा दिन्छु । मेरो कुरा पत्याउनुहोस् ।’

०५४ साल असोज १८ मा मतदान हुँदा अविश्वास प्रस्तावको पक्षमा नेपाली कांग्रेस, राप्रपाका केही सांसद, नेपाल सद्‍भावना पार्टी गरी १ सय ७ जनाको समर्थन रह्यो । विपक्षमा एमाले, राप्रपाका मेरो पक्षका सांसद र स्वतन्त्र गरी ९४ जना भए । अनि मैले राजीनामा दिएँ । असोज २० मा सूर्यबहादुर थापा प्रधानमन्त्री बन्नुभयो ।

(पूर्वप्रधानमन्त्री लोकेन्द्रबहादुर चन्दको आत्मकथाको अंश । यो आत्मकथा घोस्ट राइटिङ नेपालले प्रकाशन गर्दै छ ।)


The post मानिसहरू यसो भन्दा नपत्याउलान्, तर मलाई चाहिँ त्योबेला प्रधानमन्त्री हुने इच्छा पटक्कै थिएन ! appeared first on .



from https://ift.tt/3fxi4O4

No comments:

Post a Comment

Pages